
Je eigen merk beginnen
Een goed uitgewerkt merk maakt het leven eenvoudiger. Als je je goed beseft waar je voor staat, waar je je in onderscheid en wat jouw plekje in de markt is wordt het plots een stuk makkelijker om beslissingen te maken. Daarnaast kan een sterk merk ook op hele andere niveaus veel voor je betekenen. Denk bijvoorbeeld aan de rol die Coca Cola heeft gehad in de hedendaagse look van de kerstman. Of het feit dat niemand het online over ‘zoeken’ heeft, nee, iedereen ‘Googlet’.
Startende en schalende organisaties kunnen met een voldoende aandacht voor het merk sneller strategische beslissingen maken en de operatie hierin meenemen.Voor hen heb ik de workshop ‘Bouw jouw merk’ ontwikkeld.
Je merk begint bij karakter
Tijdens een dagdeel duiken we via drie stappen in de wereld van je eigen merk. Eerst gaan we aan de slag met het ‘karakter’ van je organisatie. Wat voor archetype ben je of zou je willen zijn? Een ideale eerste stap, omdat hier je (ontzettende belangrijke) gevoel kan laten spreken. Ben je avontuurlijk? Grappig? Creatief?
Daarna geven we het beestje een naam
Het archetype biedt een raamwerk dat je in staat stelt om je merk te concretiseren. We formuleren onze ‘why’ en vullen de belangrijkste elementen uit de merksleutel in. Welke waarden zijn belangrijk? Waarin onderscheid je je? En hoe bewijs je dat?
Uiteindelijk hebben we onder andere een aantal waarden, je belofte en je droom geformuleerd.
Handvatten voor jouw merk
Voor mij zijn implementatie en activatie minstens zo belangrijk als creatie. Daarom bespreken we in de laatste stap handvatten: de elementen die ervoor zorgen dat een merk gaat vliegen. Te veel organisaties denken dat ze er met een nieuwe huisstijl wel zijn als het om branding gaat. Niet waar (hoewel het wel een heel leuk onderdeel is).
Zullen we beginnen met bouwen?
Neem dan contact met me op, laat je gegevens hier achter.